Please wait for loading...



rindu anak kepada ayahnya





keyword competition rating: 5.0 / 5.0

/
 1  +74 kompasiana.com
Anak yang Rindu Belaian Kasih Sayang Ayah - KompasianaSetelah acara pertemuan usai, biasanya sang anak diboyong ke apartemen ayahnya , nah di sana juga ada scene yang bikin haru kami semua ...
 2  ~ facebook.com
KISAHati : "Hadiah Terakhir Dari Sang Ayah " [siapkan tissue]Sang anak pun kadang rindu dan ingin bertemu dengan sang ayah , tapi mengingat apa yang terjadi pada hari wisudanya, dia menjadi sakit hati dan sangat ...
 3  ~ ummufudhail.blogspot.comBICARA HATI: Rindu Seorang Anak Rupa-rupanya, aku tersilap beli kerana kad itu tidak lain dan tidak bukan adalah kad daripada seorang anak kepada ayahnya . "Takpalah..biar ...
 4  +14 ayahbunda.co.id
Anak lebih "nempel" ayah - AyahbundaBeri waktu satu hari bersama ayah . Bila kedekatan anak kepada ayahnya hanya terjadi di akhir pekan, besar kemungkinan karena dia rindu ayahnya yang ...
 5  ~ elaksamana.blogspot.com~:\ NuKiLaN KeHiDuPaN /:~: KaSiH SeORaNG AyAh KePaDa AnAk Akan sering merasa rindu sekali dengan ibunya..Lalu bagaimana dengan AYAH ? Mungkin kerana ibu lebih sering menelefon untuk ...
 6  ~ putraastiti.blogspot.comKisah anak yang rindu kasih sayang seorang Ayah - enjoy and have Si kecil pergi ke kamarnya dengan sedih dan menutup pintu. Si ayah duduk dan merasa makin jengkel pada pertanyaan anak lelakinya.
 8  ~ cikonnsmile.blogspot.comAyah , aku rindu padamu - Corat Coret Cik OnnSungguh diri ini rindu pada setiap bicaranya. ... perempuan sekarang ni, kak mampu menjaga diri sendiri kerana kak anak ayah yang kuat.
 9  -6 timur-angin.com
Rindu Ayah Untukmu Nak! ~ Yusran DarmawanAku takut dirimu bertanya mengapa seorang ayah harus pergi berkelana jauh ke negeri sana, sementara dirimu amat membutuhkan ...
 10  ~ inibelogabey.blogspot.comKasih Seorang Ayah Tak Nampak Di Mata - Abe MirulPada pendapat aku, anak perempuanlah yang rapat dengan ayah . Anak lelaki pula dengan ... Barulah kita akan rasa rindu . Kita sebenarnya ...
 11  -5 tamannya-hati.blogspot.com
Rindu Anak Kepada Ayahnya - Taman BerbagiRindu Anak Kepada Ayahnya Bocah kecil itu menemui ayahnya yang payah karena kerja. Sebab, dari pagi hingga sore, ia mengontrol berbagai proyek dan ...
 12  +17 lintas-terbaru.blogspot.com
Kata Kata Doa untuk Ayah Tercinta | Kata Kata 2014 - Lintas TerbaruAyah , aku akan menjadi anak yang selalu berusaha membuatmu ... Semakin hari semakin terasa begitu beratnya rindu pada ayah yang jauh ...
 13  ~ cakshon.comayah rindu anak | ngaji di NottinghamPosts about ayah rindu anak written by Cak Shon. ... petik sebelum merekah untuk kau berikan kepada ku dan bunda mu. **. Permata hatiku,…
 14  -7 google.com
RINDU AYAH : - Google Books ResultRaden Puteri - ‎2014 - 106 pagesMemang tidak pernah ibu dan ayah seperti ini, fikir Hassan. ... yang bertanggungjawab mendidik dan memberi contoh yang baik kepada anak - anak , fikirnya.
 17  +11 sinarharian.com.my
Pusara ayah pengubat rindu - Sinar HarianRoslan (tengah) berkata sesuatu kepada anak ketiga Pazila, Nur Alya ... rindu dengan ayah , kami akan ziarah pusara ayah ," luah anak yatim ...
 18  ~ puisidanmadahcinta.blogspot.comAyah Rindu Anak Mu Kini Tiada Bertepi!..- by ~ Junaidah June IndahAyah , semilir di bawah kemboja nisan mu aku menangis dan berdoa mengenang segala dosaku pada mu.. kini aku sangat rindu padamu..dan
 19  ~ trinovita03.blogspot.comIndahnya Berbagi Rasa: Rindu Seorang Anak Pada Ayahbukan kah ayah pernah bilang kalau kita baik orang pun baik pada kita. ayah ,, bulan telah menemani ku malam ini. angin telah menenangkan ...
 20  +81 rinduku.wordpress.com
Milad … | R I N D Udan dalam lain kesempatan saya selalu berkata kepada anak - anak .... setelah baca tulisan Rindu , ternyata cinta ayah lebih panjang lagi…
 21  +79 satuislam.org
Rindu Ayahnya , Seorang Bocah Kirim Surat ke Google | Satu IslamSatu Islam, California - Bagi anak , sosok ayah dianggap sebagai pelindung tatkala dirinya merasa tidak aman. Ayah juga sebagai mesin ATM ...
 22  +64 berbaktikepadaorangtua.com
Kata Kata Rindu Seorang Anak Kepada Ayah | Cara Berbakti Sosok seroang ibu adalah sesuatu yang patut kita ingat selama kita mampu untuk mengingatkanya. Ibu adalah sosok wanita (Wiki) yang berjasa bagi siapapun ...
 23  +75 goodreads.com
Lontara Rindu by Gegge Mappangewa — Reviews, Discussion Azzura said: Bertema pencarian seorang anak terhadap ayah dan saudara ... Novel ini bercerita tentang rindu seorang anak (Vito) pada ayahnya dan saudara  ...
 24  +14 abatasa.co.id
Ayah (nilai Kasihmu) | Rindu Hati Pada -MuSuatu ketika, ada seorang anak wanita yang bertanya kepada Ayahnya , tatkala tanpa sengaja dia melihat Ayahnya sedang mengusap ...
 25  -11 ichsanafriadi.com
Surat Untuk Ayah | Ichsan AfriadiSurat yang kutulis di sini, hingga mereka tahu seperti apa rasa rindu ini padanya. ... Semoga Allah swt selalu melimpahkan ridho-Nya, kepada hamba-hamba-Nya yang ... ayahnya pasti bangga punya anak seperti antum :).
 26  +74 jpnn.com
Nadia Mulya, Berbalas Cerita di Diary Rindu dengan Ayah - JPNN Nadia bilang, anak -anaknya sangat dekat dengan Budi Mulya, sang kakek. ... Nadia menyertakan foto-foto terbaru untuk obat rindu ayahnya .
 27  +73 beritasemasa.com.my
Sayu, Sedih. Nasihat & Luahan Kerinduan Seorang Ayah Kepada Gembira. Ayah mana tidak gembira anak suka ke sekolah belajar. ... Malam ni, abah sebenarnya rindu sangat pada kamu. Bukan mahu ...
 28  ~ dlasweet89.blogspot.comYang Mengejar SyurgaNya! ™: Rindu :')RIndu seorang anak kepada ayahnya juga boleh jadi pahala. Rindu seorang adik kepada abang/kakaknya pun pahala. RIndu seorang ...
 29  ~ pedulisehati.comPedulisehatiTerimakasih kepada Donatur, Mitra dan Relawan Pedulisehati. Posted on August 5, ... Haru rindu anak yatim kepada Ayahnya Yatim Haus Kasih sayang bapak ...
 30  ~ amiedanlina.blogspot.comA Lifetime Story...: Rindu Pada Ayah Ayah adalah ayah yang terbaik buat kami anak -anakmu dan kami bersyukur tak terhingga kerana Allah telah menganugerahkan ayah pada  ...
 31  +69 cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com
H.A.T.I: Rindu Seorang AnakRindu ayah . ... Mama saya rindu n sayang sgt kat mama..." .... tapi kadang2 ade jugak terlepas marah pada anak . lebih2 lagi bila penat balik ...
 32  +68 infolombanulis.blogspot.com
Lomba Menulis Kisah "Aku Rindu Ayah " - Anak Muslim Indonesia "Aku Rindu Ayah ". Anak Muslim Indonesia (AMI). Lama Kompetisi : 1 juli - 31 agustus 2014. Ketentuan Umum : Lomba diperuntukkan kepada  ...
 33  +67 jmr23.com
Rindu seorang anak kecil. | - JMR: Travelog KehidupanRindu tu biasa. Memang ketara, rindu seorang anak kepada ayahnya . Sebenarnya syok juga berjauhan ni, sebab bila balik rumah, memang ...
 34  ~ suamidanisteri.blogspot.comSuami Dan Isteri: Anak rindukan AyahSi adik sentiasa menyebut nama ayah , setiap minggu ke pusara ... jika mereka sayang dan rindu pada ayah mereka mesti kena sedekah al ...
 35  ~ balitasehat.netBalita! :: Psikologi :: Anak lebih "nempel" ayah ::Beri waktu satu hari bersama ayah . Bila kedekatan anak kepada ayahnya hanya terjadi di akhir pekan, besar kemungkinan karena dia rindu ayahnya yang ...
 36  ~ snhidayah.blogspot.comSALSABILLA ~ mata air syurga: Tidak kesian pada ayah ??entri ini ditulis dikala diri ini rindu pada ayah ...saya sayang ayah saya..sayang ... Untunglah seorang bapa jika anak perempuannya solehah, ...
 37  +63 liriklagumuzika.com
Lirik Ayah Aku Rindu Padamu - Mawi | Liriksalam.lagu ini mengingati saya pada arwah ayah yg sudah pergi 4 ahun..6hb julai 2007, atas sakit yang ai ... Lagu ini utk anak sya yg baru kehilangan ayahnya .
 38  ~ eizzara-eizzaty.blogspot.comBila EizzaraEizzaty Ke Dunia Novel: NOVEL RINDU AWAK 200%Ayah Zill, Iqbal memperkenalkan Puan Raziqah dan suami pada Zill. Setelah ... Puan Raziqah kecewa dengan sikap anak perempuannya.
 39  ~ nabilaputribungsu.blogspot.comCERPEN !! Tentang kehidupan seorang anak yang ... - Rindu AyahAda seorang anak yang bernama Dwi Putri . ... Ayahnya pun bilang kepada Kepala Sekolahnya , tapi TIDAK DIIJINKAN untuk putri pindah .
 40  +2 ibudanbalita.com
Bagaimana cara membuat anak dekat dengan ayahnya (Dekat (sedih banget ngeliatnya), tapi kalau suami saya dinas keluarkota terkadang sampai 2 minggu, anak dan ayah saling rindu sampai-sampai ...
 41  ~ wishbeukhti.wordpress.comKetika Rindu Almarhum Ayah | Zakiatul HidayatiTiap pagi Ayah sms atau bahkan telepon ke semua anak -anaknya untuk mengingatkan sholat, biasanya jam 3 pagi. Subhanallah, memang ...
 42  +58 merdeka.com
Rindu Ibu, 2 bocah kakak adik nekat bersepeda Pemalang-Jakarta Merdeka.com - Kerinduan dan kasih sayang anak terhadap seorang ibu
 44  +57 lokerpuisi.web.id
Puisi » Kerinduan Anak Kepada Sang Ayah Oleh Amel HalawaKerinduan Anak Kepada Sang Ayah Oleh Amel Halawa - Silahkan Baca ... Kata Rindu Untuk Ayah Oleh Azmil Khadijah KEPADA KATA RINDU  ...
 45  -6 bravejournal.com
25. Penawar mengubati sakit rindu - 12-11-2008 2:17 PM (2128 Sakit rindu biasanya terjadi pada anak anak mungkin disebabkan ... dengannya seperti ayah , ibu, abang, kakak ataupun dengan orang gaji.
 46  -9 indonesiaindonesia.com
<share> Cerita Rasa Rindu Untuk Ayah - IndonesiaIndonesia.comCerita Rasa Rindu Untuk Ayah - Cerita Pendek Cerpen, atau Bersambung. Kunjungi DISKUSI ... Tergambarkah Jika Seorang Anak Tidak Tahu Sapa AYahnya .
 47  +13 liputan6.com
Walikota Airin: Anak - anak Rindu Ayahnya - Liputan6.comWalikota Airin: Anak - anak Rindu Ayahnya . Peristiwa; 0; 21 Okt ... Airin juga bilang, Wawan menitipkan pesan kepada kedua anaknya. "Pesan ...
 48  ~ mustikasarikusumaningtyas.blogspot.commustikasari kusumaningtyas: Mengenangmu, AyahAku masih bisa merasakan kharismanya seorang ayah ,, ... berbukit-bukit tentang rindu yang luar biasa dari seorang anak kepada ayahnya .
 49  ~ scientiafifah.tumblr.comSeorang anak yang kini jauh dari orang tuanya... - Scientia AfifahSi anak pernah bertanya, kenapa ayahnya begitu menyukai kopi pahit yang rasanya ... Akan halnya kepada ibu, rindu itu hadir lewat kenangannya pada lauk  ...
 50  +50 masmarini.blogspot.com
The Destiny: Al-Fatihah buat AnakkuYang paling dekat adalah kematian tok ayah saya di Kelantan, 13 tahun ... Kalau begini perasaan sayang dan rindu seorang ibu kepada anak , ...
 51  ~ saifulsofia.blogspot.com::::MoGA RiNDU SaMPai kE SYuRGA::::: Keuntungan Si Ibu Bapa Setelah dipindahkan ke dalam syurga, maka anak - anak ini lupa kepada kehidupan dunia. Mereka lupa kepada ayah dan bondanya, lupa ...
 52  ~ teratakrindu.netAPA PUNCA ANAK DERHAKA…. | Halaman RinduSabda Rasulullah s.a.w. ” Berguraulah dengan anak kamu kala usianya satu hingga tujuh tahun. ... Sedekah ke masjid atas nama ibu ayah .
 53  +47 themalaysianinsider.com
'Tuhan lebih sayangkan ayah … Tuhan lebih sayang mereka' - The Maira merupakan anak kepada Ketua Pramugara Andrew Nari (gambar) ... tweet menyentuh perasaan berkenaan rasa rindu kepada ayahnya .